Seniorerne på tur fra Roskilde Roklub

Mandag den 24. august var der arrangeret en tur med udgangspunkt i Roskilde Roklub med Hans Jørgen Bendixen fra Roskilde Roklub som ankermand og kyndig vejleder på turen.

Vi var 10 roere heraf 9 senior roere fra Lindenborg Roklub i to fire årers inriggere. Turen var oprindeligt planlagt til Kattinge Vig og rundt om Ringøen. På grund af vejrudsigten, der lovede byger og ret så megen vind fra øst, holdt vi os til østsiden af fjorden op forbi Veddelev og til Risø. Under turen til Risø havde vi enkelte lette regnbyger.

Under turen tilbage lagde vi til i Veddelev havn hvor vi nød vores medbragte kaffe og kager. På turen fra Veddelev tilbage til Roskilde blev vi dynget til med regn samtidig med at der var en kraftig sidevind. En temmelig våd men sjov oplevelse. Turen blev på i alt 14 km.

Tak til planlægger Hans, deltagerne og Hans Jørgen og Roskilde Roklub for en fin tur.