Gæsteroere - Kajak

Generelt
Det er kun tilladt at tage gæsteroere ud i kajak, hvis det i forvejen er aftalt med formanden eller kajakchefen. Alle klubbens reglementer, som har relationer til den personlige sikkerhed mm, er også gældende for gæsteroere.

Gæsteroere skal udfylde den specielle formular for gæsteroere. Formularen skal vedhæftes rojournalen. Der må kun tages to gæster med på samme tur, og gæster må kun tages med ud to gange. Herefter kræves medlemskab af klubben.

Hvem må tage en gæst med ud?
Kajakinstruktører med gyldig instruktør licens på niveau 1 eller højere.
Medlemmer med licens på EPP2 / IPP2 niveau eller højere og som er frigivet til farvand A.
Husk på, at du er ansvarlig for en sikker afvikling af turen.

Hvem må du tage med ud og hvor?
Farvand B og A.
Alle gæster fyldt 18 år med mindst DKF-EPP2 / IPP2 Licens eller DGI ækvivalente.
Farvand B.
Gæsteroere på 8 til 18 år, med forældre eller værges tilladelse samt gæsteroere fyldt 18 år. For at kunne tage børn og unge under 12 år med ud, skal du være fyldt 18 år.
Farvand A og B.

Instruktører:
Alle myndige gæsteroere fyldt 18 år og gæsteroere på 8 til 18 år, med forældre eller værges tilladelse.

Udstyr
For udstyr og sikkerhedsforanstaltninger gælder klubbens almindelige regler.

Instruktion
Inden turen påbegyndes skal den kajakroer der tager gæster med på tur (ansvarlige kajakroer) sikre sig, at alle deltagere er iført krævede svømmeveste og har modtaget instruktion i forholdsregler ved kæntring mm.

Vinterroning
Gæsteroning ikke tilladt.